INSPIRASJONSKVELD "LANGRENN FOR BARN OG UNGDOM"

Arrangør: Leksvik IL - Ski

Vis kart

VELKOMMEN til Leksvik Skisenter MANDAG 15. JANUAR kl.18!

Trondheim 2023 arrangerer i vinter inspirasjonskvelder med innføring i Norges Skiforbunds "utviklingstrappa i langrenn". Det har vært stor interesse for å arrangere inspirasjonskvelder og flere klubber besøkes i vinter. Tilbudet er gratis og åpent for alle, uavhengig av klubbtilhørighet.

Målet med inspirasjonskvelden er at så mange klubber, trenere og foreldre som mulig skal få et innblikk i hvordan man kan utvikle skiferdigheter og skiglede.

Trondheim 2023 stiller med instruktører og opplegg i forhold til hvor mange påmeldinger som kommer. Derfor er det heller ingen deltakerbegrensning, og vi ønsker å få med det som kan krype og gå av skiinteresserte trenere og foreldre.

Denne kvelden vil ha innhold både for de med og uten trenererfaring!

Påmelding til trondelag2023@gmail.com senest fredag 12. januar. Merk i emnefeltet med "Leksvik 15. januar"

Kveldens program:

Kvelden vil starte med en kort teoridel innendørs med påfølgende praktisk del på ski. Vi vil fokusere på barn og ungdom fra 6 år til 12 år, men alder er på ingen måte absolutt.

18:00 - 18:30 Introduksjon og kort innføring i "Utviklingstrappa i langrenn» og tips til  hvordan du kan bruke denne i praksis.

18:30 - 20:30 Praktisk instruksjon på ski.

20:30 - 21:00 Oppsummering og avslutning.

Kursets instruktører er: Kenneth Myhre, Morten Vannebo, Kristine Strøm Nakstad, Martine Ranum Lehn og Magnus Frodahl.

Vi håper alle kan hjelpe oss med å invitere og samle så mange deltakere som mulig på denne kvelden. -Fra egen klubb og fra andre klubber i nærområdet.

Inspirasjonskveld - Trondheim 2023

Administratorer